Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

fredag 30 januari 2009

Förlåt mig Matilda.....

Matte har tyvärr inte fått till någon posébild på mig med mitt nya fina halsband men det är mycket stiligt. Tack än en gång. Matte sa att du gillar orange så jag ska hålla span när vi är och kollar in djuraffärerna. På Djurkompaniet har tyvärr hanhundar blivit portade pga att de inte kan kontrollera sig utan måste skvätta hit och dit. Men fina grabbar som vi är går bara och drar djupa andetag i godisbutiken. (Och det vet de så matte får ta in oss!!)

Matte har även kört "kråla sig ur" testet med betyg godkänt. (Men om jag vinklar öronen och rynkar till pannan lite så ska det nog gå om det krisar alldeles ;) )
Hälsningar Niilaz

Ha en go helg. Det blir nog lite soffslapp ikväll med eftersom matte ser lite krasslig ut. Men det är bara mysigt som omväxling.


Lägger in lite bilder på vad vi sysslar med om dagarna.


Kolla in farsan när han räddar bollen!!





Vi kommer!!!






Niilaz kan hämta posten





Jag måste hålla in klorna när lådan ska stängas


1 kommentar:

Ida&terrierna sa...

Jag kommer loss ur det halsbandet, jag kan också va dum.. Men matte blir såå arg oh säger fula ord till mig då... jag som är sååå söt! matte var ch handlade igår men vi fick bara godis. Men jag ska få ett halsband när jag fyller år i maj. När nu maj är... Det är varmare då iaf men jag vet inte hur många tassar det är dit... ha en trevlig helg! Våra "föräldrar" sko jobba så vi ska inte göra nått kul..... Puss på Nosen!/matilda

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz