Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

lördag 12 december 2009

Lite lydnad

Ja, vad pysslar vi med eg???
Tja i torsdags träffade jag och Bayliez våra lydnadskompisar på klubben. Baye och jag körde lite apportering. Delarna och helheten. Det gick fint, men det gäller att sluta itid ;)
En kompis tränade också sin hund med apport, klass 1. Det strulade med att hunden släppte apporten innan hon hann ta den så vi kollade lite. Det fantastiska var att hunden har fattat allt! Och släpper direkt på loss! Men matte har inte hunnit dit med handen innan hon säger loss=hunden släpper apporten som hamnar på marken. Lösning, säg loss först när handen är under hakan!! Kanon

De andra hade haft urtrist vila en tid och OJOJOJ vilken förändring! Kanonkontakt och fokus!!!!

Idag när vi väntade på husse utanför affären så körde vi fot mellan detaljerna som står utanför affären, det kom folk och gick förbi. Han tyckte det var skoj! Man får ta tillfället. Niilaz övade att sitta och vänta koncentrerat. Det skötte han mkt bra! =)

I morgon hoppas jag på att krafterna orkar med lite spårande. Länge sedan nu....

Inga kommentarer:

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz