Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

söndag 4 januari 2009

SNÖÖÖ

WOW vad det snöade i går!! vi har närmare 10 cm här i stan. Matte och husse planerade att vi skulle åka skidor, men tyvärr hade det inte snöat lika mycket där så vi får vänta ut mera snö.... Kanske lite skönt så här en söndag att inte behöva ta ut sig så hårt i spåret (vi springer med bredvid, man får inte röra spåret och det är no problemas).

Vi har istället busat runt i lössnön och grävt i de skottade högarna! Härligt! Sen var vi iväg och åkte i pulkabacken tills blåa pulkan sprack. Hoppas matte köper en ny snart.

Vi har även tränat lydnad. Inkallning - man sladdar häftigt värre i snön när man rivstartar och man ska inte tala om hur det glider härligt under tassarna när man ska tackla mattes ben!
Trist bara att vi är lägenhetsjyckar för matte har inte samma päls som vi så hon vill gå in i värmen.


Sist men inte minst så har vi fått dagens ringrapport från GBG. Hedda BIR valp igen!!! Du är fin, tjejen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhh du har bytt blogg, det märkte jag nyssens! Skriver om oss gör du också :-D Vi får kolla utställningar som vi är på samma dag! Ev har jag fixat gratis boende på Gotland! Kram Ida

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz