Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

onsdag 28 januari 2009

Busig matte vi har ;)

Idag på vägen hem från Sveriges baksida (västkusten) så stannade vi i en skog och vi fick vänta i bilen medans matte pös iväg med pinnar och snitzlar. Sedan börnade vi loss i skogen innan det var dags att finna vad matte gömt i skogen.

Baye gick av gammal vana rakt in i skogen för "så brukar det vara" men upptäckte strax att så var det inte i dag! Matte hade busat och lagt spåret direkt till vänster istället. SÅ ska det ju inte vara!!! Men det var spännande och sedan vinklar ute på ett kalhygge. Kul med variation även i spår. Busiga matte, men jag hittade alla bitarna iaf!

Niilaz upptäckte snabbare att det inte var som vanligt (har inte samma bagage som Baye) och tyckte det var skoj att spåra idag. Han tog alla vinklar bra och hittade alla utom en bit. Skoj att se att han kan spåra.

Sedan hann vi även med att leta efter utkastad godisbit och varsin leksak som hade tappats i skogen. Slarviga matte. Tur hon har oss så vi får med allt hem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh vad jag skulle vilja få Bex att tycka det är kul och spåra, han har så låg motivation. Douglas tror jag mer på men har inte provat så mycket. Du är så flitig Cathrine och det är tur du har så duktiga och ordentliga hundar som plockar upp det du tappar :)

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz