Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

onsdag 21 juli 2010

En dag på stranden

Har det varit ett antal nu den senaste tiden - vilket är underbart!

Bayliez har fått mycket simträning samt vattenträning ( gå och trava) samt att röra sig i cirklar. Han är sååå mjuk och fin efter! Vattenträning är verkligen bra.

Qiwi är med i vattnet - hon älskar att plocka upp allt som ligger på botten - doppar hela huvudet och håller andan rel länge om "saken" krånglar och inte vill upp med första muntuggan. Gulungen =)

Niilaz, simmar och plaskar som en fisk. Ska det vara längre sträckor på djupt vatten så är det lugnast med flytväst på.

Tacksam mental träning att ha dem med så på dagarna, de är goa och mosiga när de kommer hem. OK om matte och husse vill in till stan och ta en matbit =)

Kör lite lydnad med Bayliez, rutan och inkallning med stå, måste bara få till lite snabbare stå... Niilaz låg och kikade på så när jag var klar tog jag han, på flera meters avstånd från rutan, riktade in han och sa "varsågod" Fullt ös frammåt mot rutan och jag kastade biffen över huvudet! Lysande! Imitering är kanon !

Annars arbetar Niilaz och jag vidare med vår spårkarriär. Har lagt blodspår som bara legat kort tid med pinnar. Gick fint, lite snurrigt (mycket lukter kvar) men driv frammåt och kämpade på + markerade samtliga pinnar! Duktig kille.

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Vad lyxigt att ni har en strand där de 4 fotade får vara med under dagen. Vi har ett ställe men det är en rastplats så där springer massa lösa hundar, inget för oss. Vill också kunna simträna och mysa vid havet :(
Varför kan inte Douglas imitera lite lugn från Bex, ha ha ha .
Kram

Lena & tussarna sa...

Jag hoppas kunna simträna lite med killarna om några veckor när vi åker till Gotland.
Fast mina killar är inte så förtjusta i att bli blöta, dom gillade inte träning i bassäng. Kanske träning i havet går bättre!
Ha de gott!

Ullis sa...

Smilla är också en sån som gärna doppar huvudet under vattnet.

Vi hoppas också på att Itzy får en egen familj snart , men vi är rätt förtjusta i grabben så vi sörjer inte över om han blir kvar hos oss heller..

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz