Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

söndag 2 augusti 2009

Magen i topp igen men

nu har han ont i ena frambenet.... Vad nu? Tur vi har trädgård så han kan vara med utan trappor och så blir det lunka promenader i husses stil ;) Det är bättre nu frammåt kvällen men men. Tänkte boka in en tid hos Satu för "ålderskontroll" framöver men får kanske ringa tidigare och få en koll - fästingar är ju ett skit.... + han har inte riktigt varit på sitt goa humör de senaste dagarna....

Nu börjar köksbordet ta form, vi har byggt ett eget med föraringsskåp och rubust bordskiva av skiffersten! Nu är listerna på plats så sista steget är fogningen. Det blir riktigt tufft! Barstolar till.

Eftersom dagen bjöd på strålande sol och värme så blev det tvätt av dogsen med vattenslangen ;-) smidigt som bara den + de var svala några timmar trots att vi inte var på stranden och simmade. Men om vädret håller i sig så blir det kanske några stranddagar i veckan!!

Nu ska jag kanske ta mig i kragen och ta med mig Lillis för en joggingrunda och utforska lite nya vägar. Får kanske vänta lite till så värmen lägger sig....

Inga kommentarer:

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz