Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

onsdag 13 oktober 2010

Lite av varje

Skrver inte så ofta längre märker jag.

Bayliez har varit hos Camilla och fått massage och stretch och han var fortfarande i fin fysisk form. Gott, då har jag klarat han själv med tränng, massage och stretch sen i våras! Om jag inte märkte att han började gå konstigt så behövde vi inte komma tillbaka.
Simträning i havet har vi slutat med för säsongen - det är ju svinkallt numera! Och vågor - usch!

Vi har det lite mera stilla nu när Qiwibusan inte är här, tränar lite kantarellsök, saklet, spår, lydnad mm. Det rullar på. Annars blir det mycket i trädgården - husägare... Skönt, gillar att se att det händer ngt och det blir så markant när man röjer och klipper!

Grabbarna åkte i går in i duschen - det var på tiden och de såg nästan ut att tycka det var skönt att få smutsen bortspolad =) Och så hjälper det till att bi av med lite överskottspäll/ull så jag inte behöver städa efter dem lika mycket - ME LIKE!

3 kommentarer:

lena.mattsson@bktv.nu sa...

Hur tycker du att Back on track täcket fungerar - har du det på när ni är ute eller hela tiden?
Har du någon bild på Bayliez när han har täcket på sig?

Mina tussar skulle också behöva hoppa in i duschen!

Cathrine sa...

Jag har ingen bild just nu, men ska försöka ta. Det finns instruktioner hur man ska ha det på, påvänjningstid så krooppen vänjer sig och maxtid. Kolla på http://www.backontrack.com/se/produkter

Bayliez tycker det är jätteskönt att ha på, tex innan/efter träning, motion, kyla. Nu har jag det mest som underhållning men när han var dålig hade han det på långa perioder parallelt med träningen. Super! De blir inte varma på det sättet utan det verkar värma gott på djupet.

Ragnhild B. sa...

Du har nok vært flink å trene med Bayliez så han har kommet seg i fin form igjen. Skulle gjerne lært meg litt om hundemassasje!

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz