Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

söndag 6 september 2009

Piggare idag men stannad hemma ändå

Ja, idag skulle Bayliez och jag åkt till Böda och tävlat. Men matte har varit hängig och orkade inte...Så det får bli en annan gång förhoppningsvis! Om Böda utställningen får vara kvar. Eller en annan tävling går ju också ;)

Men är iaf piggare idag så nu har det förhoppningsvis vänt. Så drygt med förkylning och nu i influensatider vet man aldrig.... och alla är misstänksamma på minsta host eller snörvel :)

Vi har tagit oss i kragen igen vad det gäller spårandet. Har tränat godisspår och pinnspår för att få igång dem igen efter vilan. Se om Niilaz har sin toppform i höst kanske.... vem vet. Bara han!

Har även försökt mig på att hitta kantareller men jag känner fortfarande till skogarna fördåligt så framgången är minimal eller rättare sagt obefintlig... ;(. Dessa grisar gör det inte lättare.

2 kommentarer:

cecilia sa...

Inte kul och vara hängig. Du får krya på dig. Är det vildsvin som är i skogarna?
Kram

Cathrine Jonsson sa...

Tack! Ja vildsvinen som bökar upp.

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz