Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

fredag 11 september 2009

Miss You

Pappa. Tiden går men du är fortfarande med oss. Fast på ett annat vis.....

Idag gick vi en promenad bland får. Lillis var jätteduktig men nyfiken på varelserna, så det skulle vara skoj att testa honom på vallning om tillfälle ges. Men snart har jag kanske "för mkt lydnad" på honom ;-)

-Nu var Baye med viftsvansen i tacosåsskålen så husse fick en hel del sås över sig ;) Så det kan bli när soffbordet är lite lågt och dogsen vill vara med! -

I veckan hittade vi lite kantareller så nu kan vi öva lite och kanske hinner vi ut i skogen i helgen för att leta mera! Gott är det med kantarellmacka.

Veckan har varit en del resande och vi har stannat vid en sjö för att pojkarna ska få bada. Niilaz har nu ändrat inställning till bad. Det är en sjö, lugn och långgrunt som man kan busa och leka vid. Jag har kastat ut pinnar på olika avstånd som han tyckt varit roligare och roligare att hämta. Så nu när vi kommer till en sjö så far han iväg som en skjuten kanon och ska bada. Sen står han där och plirar: Kasta pinne nu matte som jag kan vada /simma ut och hämta upp på land ;) Så härligt!!!

1 kommentar:

Ida&terrierna sa...

Förstår att saknaden finns med er, livet är inte rättvist... KRAMAR

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz