Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

måndag 5 december 2011

Gerard O´shea kurs

I helgen, eller söndagen, var jag på handlerkurs och fräschade upp mina handlerkunskaper samt mycket annat hundtänk. Det var på en häftig ridanläggning lite söder om Jönköping. Det var eg hela helgen men jag orkade bara köra upp på söndagen (2,5h) enkel resa.

En idé har väckts i mitt huvud - kanske skulle träna in rallylydnad med Baye nu på "gamla" dagar. Var på en kurs för några år sedan men fastnade inte alls, men nu kanske det kan vara kul att träna för tävling ihopa... vi får se vad vintermörkret ger för möjligheter ;-))

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag fastnade inte heller för Rallyn från början. men nu tycker jag det är super skoj och det tycker både Bex och Douglas. Hade precis samma tanke som dig bra aktivitet och tävling på äldre dar. Både Baye och Bex älskar ju konster och trix och det är där mycket av i Rally.

Cathrine sa...

Ni är jätteduktiga! Vi har tränat lite och med Baye som är sådan arbetsnarkoman så kändes det lite "banalt" ;-) Men vi får testa en tävling när vi hittar någon på närmare håll om det känns lika enkelt då ;))

Susanne, Isa & Adde sa...

Samma här, fastnade inte heller, tyckte rentav det var lite tråkigt, upps. Men vi ska göra ett nytt försök då tävlingar lockar...
Kram

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz