Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

lördag 24 september 2011

Äkta eftersök - check!

I torsdags fick jag (äntligen) möjligheten att få testa att gå eftersök på skadad bock (råddjur) med Bayliez. Mörkt, blött och jag hade inte direkt spårkläder på mig, men iallafall vettiga skor!

Spännande var det med jägare, stor lampa och Bayliez som vår hjälp.

Vid första anblicken av rådjuret så var B förvånad - men fattade snabbt vad det var och gick igång!

Bayliez såg sedan ut som om han bodde i sumphålet och jag hade gått ner mig till baken ;-). Det smakade fint med kaffe och paj efter det äventyret kan jag lova.

Hoppas på fler tillfällen....

Inga kommentarer:

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz