Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

torsdag 10 juni 2010

Lydnadsträning på Torsås BK

På väg hem från arbetet i Karlskrona så stannade vi på klubben i Torsås. Körde Bayliez på alla momenten i 2 an. Gick helt ok. Inte superkoncentration men svårt med en Qiwiråtta hoppandes bredvid och som ska knycka apportbocken och sitta ivägen vid uthoppet och springa snabbare och sno den kastade belöningen =) Kanske ska koppla henne nästa gång... =) =)

Känns mest som vi har rutan kvar. Just nu kör jag lååångt avstånd så att han tar sats och springer ordentligt och varierat kommer belöningen kastad. Just nu känns det som ett bra sätt.
Och så störning under platsliggningen.

I morgon är det sim eller rättare sagt vattenlöpbandsträning.

På söndag ska jag ställa Isa (port. vattenhund) ska bli SKOJ! Qiwi får följa med och öva miljö.

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Då blir det snart debut i 2:an då??

Cathrine sa...

Kanske det kanske!

Anki och tjejerna sa...

Låter spännande med lydnads spann =O) Känner igen när jag ibland övar lite grejor på promenaden, båda hundarna turas om med att tränga undan den andre och Kanel avgår oftast med segern. Tror det är en storleksgrej ;o)
Låter som träningen går bra, nu fixar ni snart rutan! Vilka roliga ord man får skriva in för att lämna kommentarer =O) Vad sägs om firtidoni tex?

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz