Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

söndag 16 maj 2010

Handlerkurs med Kirsten Pedersen

I helgen har grabbarna och jag åkte med våra vänner och deras hundar (tibbar) till en plats utanför Hyltebruk, Hallands län för handlerkurs med Danska erkända handlern Kirsten Pedersen.

Jag varvade mellan grabbarna för att hålla dem på tå + bra för mig att testa med dem båda. Det var många bra övningar och tips vi fick öva på och fick med oss om hur man ska föra sig i ringen, hur domaren tittar, fair play mm. Super bra! Bayliez är fantastisk, pigg och med och kunde ha fortsatt länge till, han är som en Mustang som bara går och går med stil! Niilaz däremot är mer som en Ferrari - fullt ös - men med superpondus som ibland bubblar över =).

Vi bodde på ett ställe med mkt backar - så vi har kört hårdträning vad det gäller backträningen!!

Nu är vi ett trött gäng, även denna helg =) Bildbevis kommer snart!

På tisdag är det tävlingsträning med lydnadskursen, ska testa Bayliez och se var han ligger med den finträningen vi kört nu pga ryggen. Han är mycket piggare och studsigare och känns mjukare både vid massage och stretch!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu ska jag testa och se om jag kan lämna en kommentar =)
Vilken bra kurs ni verkar ha varit på, har inte hört talas om honom innan..
Superfin brevlåda du fick i present, skoj & minnesvärd <3
Jag skulle oxå vilja se dig & hundarna i en uppvisning med alla era trix =)
Söt hon är lill-tjejen, inte så liten längre kanske =)


Lotta, Malte, Olle & Albin

Cecilia sa...

Vad roligt med någon ny och nya övningar och syn sett. Är super kul och gå på clinic. Kanske skulle kommit upp och tränat utställning med dig :)
Kram

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz