Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

söndag 21 mars 2010

Längesedan nu

Men vi har haft fullt upp, eller rättare sagt matte - med en massa resor i jobbet =(. Mamma har haft glädjen att ställa upp som hundpassare - det blir så ibland när pusslet inte riktigt passar....

Bayliez har varit hos Camilla, kiropraktorn - efterlängtad tid. Han har ont i sin rygg mm så jag fick "läxa" hur jag ska trycka och massera honom till nästa gång. Han bara sjunker undan för mina tryck min stackars lille plutt. Vi går snöträning nu när det blivit mjukt igen och långpromenader. Övar att gå på höger sida för att variera huvudvridningen, cirklar, åttor, backa mm så han även jobbar med kroppen och inte "faller ihop helt" Även är simträning inplanerad.

Annars så är våren här - snön smälter snabbt och gräsmattan blir som en gyttjehög =)

I helgen har vi haft fint bröderbesök samt min kära barndomsvän med hennes fina små barn. Nu är grabbarna (och jag) lite trötta =) =)

Ha dé

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Vi har också en trädgård som är en aning våt :(

Anki och tjejrna sa...

Ibland har man mer att pyssla med än det finns timmar på dygnet.Stackars Bayliez som inte blivit helt bra i ryggen :( Alla hundar skulle nog eg behöva gå lite mer på hö för att förebygga. Ska faktiskt tänka på det mer....
Hoppas ni snart hämtat er från kärt besök *ler*

Lena & lapptussarna sa...

Här hos oss är det Ennio som har till och från ont i sin ländrygg.
Just nu "peppar peppar" är ryggen ok. Han har fått ha kläder på sin i vinter, folk tittar lite underligt efter oss.....en pälsfager lapphund med kläder :)
Men det bjuder vi på!
Hoppas Baylize blir bättre i sin rygg när värmen och våren kommer. och med sin träning såklart!
Ha det gott!

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz