Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

onsdag 14 oktober 2009

"Servicepack"

Ibland kan man känna sig som ett servicepack åt grabbarna. Tänk: Servera frukost, promenera dem, plocka upp, se till så de sover mjukt och gott, servera middag, fylla på vatten, träna dem, sysselsätta dem, klia dem på rätt ställen, servera kvällsmat, fylla på vatten, bädda i bilen, promenera dem, leka, tvätta, handla.... ;) Men det är det underbara livet som man har fördelen att få uppleva med dem. Absolut värt det!

Idag gick vi hem från jobbet. Minst milen. Vädret var inte direkt mysigt för långpromenad men iaf inte motvind och regn. Sen har jag hålllt på hela kvällen för att få upp värmen i kroppen igen. Frös eg inte men blåst tar sig in djupt ;(. Då vet man att det funkar att gå om man vill, men kanske ingen morgonprom till jobbet. Urk vad tidigt jag måste gå upp från varma goa sängen....

Inga kommentarer:

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz