Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

tisdag 22 september 2009

Halmstad idag+ ledsamt besked

Idag har vi varit ToR Halmstad och jobbat. På vägen hem så stannade vi och testade svamplyckan. Och den blev lyckad, några iaf, men finast är att Baye markerar och gräver fram dem, OK sittmarkeringen sitter ;) inte men jag märker på grävandet och smakprovet ;)

Lillis är hackihälen och kommer nyfiket fram för att kolla vad vi hittat och är väldigt hjälpsam med att gräva fram fyndet!! Han duttar och Sittmarkeringen kan han super ;). Finns olika sätt att lära sig saker. Bara de funkar och de får vi utvärdera senare.

Sen har vi idag fått en ledsamt besked, en hundvän har lämnat oss. Men han har som tur är en mycket förståndig extramatte som förstår hans bästa och tänker mest på hundens välmående, men det är tungt när sista andetaget kommer....

2 kommentarer:

Ida&terrierna sa...

Tack för omtanken och att du har lyssnat på mig ;-) Kram

Cecilia sa...

usch ja det vill man inte ens tänka på när det blir. Men sedan måste man ju tänka på hundens bästa inte vår saknad även om det är hårt. Jag skulle också vilja lära in kantrell sök få se när tiden räker till. Kramisar

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz