Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

fredag 18 september 2009

Förklaringen har kommit

på att Bayliez inte riktigt har varit sitt vanliga jag - Borrelia. 4 veckor med antibiotika till att börja med. Hoppas magen hans håller och hoppas det biter så han piggnar till och återfår sitt vanliga jag.

Annars har vi fått möjlighet att öva vidare med kantareller och i morgon hoppas jag vi springer på äkta växande.

Har varit på resande fot på västkusten och bott på hotell och varit märkvärdiga. ;) Åkt hiss där man ser ut ;) Lillis satt och kikade så sött ;)

Nu kommer den svalare tiden och vi ska lära oss att få värme i huset. Det är mysigt och smidigt att elda i cronspisen, men askan.... måste hitta ett användbart kärl eller liknande att ha det i.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Starkas Baye.....lider med honom. Skönt att ni kom fram till vad det var i allafall. Ja känner igen det där med att börja få värme i huset :)
Kramisar

Elin sa...

Krya på Baye! Och det där med värme.. hua, vi har haft ELvärme och vedspis att elda i (blir väldigt varmt och gott men ack så tråkigt), men nu är hela trädgården uppgrävd och vi väntar på fjärrvärme! Ser fram emot en vinter med lite mer än 14 grader när man vaknar ;)

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz