Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

måndag 16 februari 2009

Oj vad det gick undan!

I går var vi och åkte skidor, längd. Pojkarna var med och var duktiga och sprang i kanten så inga spår förstördes. Men det var inte lätt för matte att hänga med alla gånger för helt plötsligt blev det "Stop short" och ett koppel är kort så det blev tvärnit - AKUT TASSVÅRD! Ibland stog matte kvar ibland kom hon ner och hälsade på oss! Och då blev hon mulad ;)

Sen åkte dragselarna på och vi gick ut på en lugn väg. Snön var packad så se upp! Vilken hastighet vi fick upp när vi drog matte med skidorna! Tur vi stannade innan 30-skylten för annars kunde vi nog fått fortkörningsböter ;). Husse testade också och det gick "Skitbra"!

Idag är vi alla lite möra och tar det lite lugnt....

Jag ska till Läckeby Djursjukhus ikväll på föreläsning om rehab och friskvård. Alltid intressant.

2 kommentarer:

Marianne sa...

Vad duktiga killarna är som springer bredvid. Ritzie springer helst framför och tvärnitar så jag får kasta mig i snön. Men det gäller bara i nerförsbackar förstås!!!

Jens Isaksson sa...

Det är så härligt att åka skidor med hund, fast hos oss är det bara Kabby som törs, Nemi ligyger platt på backen och vägrar röra sig ur fläcken...
Kabby springer också brevid än så länge, tror inte han litar på mattens skidteknik för att lägga sig framför utom i nedförsbackar, då tokrusar han med svansen på topp.

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz