Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

lördag 3 oktober 2009

Regnig dag idag

Ja en mycket regnig dag. Det skulle vara mopsträff hos Carina idag så vi åkte dit för jag skulle vara träningsdomare vid utställningsträningen. Tyvärr så regnade det och var allmänt ruggigt så det kom ingen som ville träna. Men kanske en annan gång, för det är skoj att vara låtsasdommare för att se på ekipagen från mitten och komma med vissa tips. (och man lär sig en del själv med) Men jag fick träffa några av hennes härliga mopsar och jag fick träna att ställa ut dem. Kul med en helt ny ras! Och mindre ,). Men det gick bra tyckte jag så det ska bli kul att få chansen att få ställa dem lite när Carina behöver backup! Supergulligt av henne. Det kliar så i utställningsfingrarna !!!

På vägen hem stannade vi i skogarna, jag var ändå rätt blöt, för det var skoj att träffas så tiden rann iväg. Bayliez hittade många stora gula rackare! Och Niilaz bekräftade att vi hittat ngt ;) alla sätt är bra att lära sig. Men nu har även trattisarna kommit - och dem sittmarkerar Bayliez, gubben...

Vi körde även lite saksök och godislet innan 3 blöta vänner åkte hemmåt!

Nu har vi precis tränat att fånga fresbee!

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Ja vädret har varit hemskt idag, det är nu man kan testa om man har bra regnställ. Det hade jag men jag hade ändå lera upp till öronen. Visst är det roligt att ställa ut andra raser och man lär sig super mycket precis som du säger.
Kram från ett blött Skåne

Anonym sa...

Lite regn, vad gör väl de´? Man är ju vattenhund, eller? Nozpuzziz

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz