Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

torsdag 12 februari 2009

Flexikoppel är underskattat.....

Hundarna är nästan lösa men kopplade ändå och matte slipper slita kroppen i stycken när vi ska rusa och rulla oss i den härliga snön!!! Men det gäller att gå fint när matte vill ha oss vid sidan tex vid lysen och övergångsställen för då kan inte en av oss ligga längst fram i linan och den andra längst bak ;) som vi annars gör, om vi inte har trasslat in oss 10 varv för att vi har rullat runt ;)

Som sagt, det är snö här igen, vilket är härligt, men det töar redan. Glädjen är kort, men vi njuter.

Tränar lite lydnad och Lillis börjar komma in i fotposition utan hjälp. Han kan gå fram och visa tänderna för husse. Extern belöning i form av maten (köttkross) ökar upp motivation och koncentration ordentligt. Klarar tom att göra fler repetitioner innan Varsågod. Han tjuvade första gångerna men nu är han verkligen fokucerad på vad jag säger och lyssnar efter "Varsågod".

Baye klarade av apporteringsmomentet med fart och vi har kört lite släta inkallningar för repetition av fart. Även inkallning från stå med fart ända in!
Skulle ha tränat med några på klubben i kväll men det kändes inte manande att få mer snö i de redan blöta skorna, + har trist tvättkväll. Nä nu ska jag sätta mig en stund på motionscykeln och låta stackars kontorsbenen jobba lite ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Kommer ni till Rikstämman i Furuvik???

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz