Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

onsdag 29 augusti 2012

Tävlingshelg


I lördags blev jag (matte) godkänd på min sista aspiranttjänst till ringsekreterare (utställning)! Det har varit en mycket spännande utbildning och suveränt att det verkligen är "praktik" för teori är teori, sen ska det även ske korrekt när det gäller. Jag som är så utställningsintresserad har börjat fundera en del på att jag när jag ställer kan göra väldigt mycket för att underlätta för ringsekreterarna och tvärtom...

Sen i söndags åkte Bayliez och jag till Mönsterås BK. En pigg grabb har jag med som älskar att hitta på saker ;-)

Åska och regn oväder drog över precis efter första klassen och innan vår banvandring, tajmat! Banan var teknisk och trångt utrymme mot banden, vi var första startande (vilket jag gillar) och vi gör en kanonrunda. Vår domare är mycket trevlig, bra och tydlig men tycker såklart att skyltarna ska göras korrekt och det var ett gäng "svängskyltar" där jag får ha tungan i mun och svänga ordentligt innan jag gör nästa grej ;-). Resultat 98p av 100 och vinst i klassen! Älskar dig min vän

Det bidde en liten bild 
maa dålig upplösning 
av ngn anledning...

Inga kommentarer:

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz