Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

måndag 14 januari 2013

Vi skulle kunna bli bättre

På att skriva inlägg ;-)

Men vad som händer - tja det snöar mest hela tiden - till grabbarnas glädje och min mindre. Men vår snösläde har betalat tillbaka sig 1000 gånger sedan vi blev husägare - för jäklar vad vinter vi har här på kusten!
Denna veckan kommer det mera - så det får allt bli till att rasta skidorna lite tillsammans med hundarna. Minns när Baye var yngre och orkade dra mera - hur jag kunde åka skidor efter dem båda - vilken känsla! nästan som att rida ett fullblod, haha! Men kul ha gjort det. Visst, absolut, en bit orkar de tillsammans eller bara Niilaz - får valla fint ;-)
Annars tränar vi lite rallylydnad - jag har gått utbildning till instruktör och ska skriva ihop lite utvärderingar för att få diplomet.  Roligt att lära sig mera. Har haft en "testkurs" som varit oerhört rolig och inspirerande!

Förra helgen var vi och tränade på Guldhundens arena i Rockneby någon mil norr om Kalmar - vilken LYX!!
http://www.guldhundenarena.se/

Kika gärna in här - Inför Alla hjärtans dag erbjudande!
http://cajodesign.blogspot.se/

Sköt om er!

Inga kommentarer:

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz