Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

lördag 4 augusti 2012

Rallylydnad fortsättning

I söndags var grabben med stort G och jag på Torsås brukshundsklubb och skulle debutera i fortsättningsklass. Jag var supertrött (trots semester) och ville eg bara stanna i sängen men vi tog oss i kragen och åkte. Det är så trevligt på den klubben och fina påhejande tävlingsvänner skulle komma

Banan var mycket teknisk och vi förare kunde "snubbla" på många skyltar och toka till det för oss.
Men vi fixade det finfint - 96p och silverpokal! Carina med Swea vann efter en kanonrunda - grattis!
Det börjar bli en vana att vara på pallen ;-D - men för mig är glädjen att vi har kul tillsammans och att Bayliez vill tävla tillsammans med mig.

Dagen idag har jag genomfört min andra elevtjänst till ringsekreterare - det gick suveränt, så nu känner jag mig lugnare inför aspiranttjänsten nästa helg i Ronneby,

Inga kommentarer:

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz