Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

måndag 23 maj 2011

Tjaba

Ja, vad händer hos oss ? Vi njuter mest av livet, badsäsongen har börjat och grabbarna lekte som små valpar vid och i vattnet i ån som rinner igenom där vi bor. Den är lugn och fridfull så här års, men vår och höst är den ilsken med översvämningar och mörkt vatten - det har respekt med sig. Men nu kan de njuta för fulla muggar.


Förra helgen var Bayliez och jag iväg på inoff utst i Nybro. Jag fick äran att visa mina vänners hundar, en goldenhane och en portishane - vi hade skoj och lyckades väl! Hoppas på repris =) Gillar att visa hund och gärna andras - man lär sig hela tiden. Bayliez var med som maskot och hejade på. Om några helger hoppas jag att jag "kvalat in" och får följa med till goldenutställningen i Kosta.


Vi har haft utställningsträning inför vårens utställningar - passande nog i Ljungbyholm. Roligt att se hur ekipagen utvecklas från varje gång - alla så duktiga utifrån sina förutstättningar. Fortsättning följer inom kort.


På lördag ska jag på äventyr - ska bli så roligt att äntligen få träffa underverket!


Kom ihåg era mammor på söndag - alla dagar men minst då!!
http://cajodesign.blogspot.com/2011/05/alskade-mamma.html


Kram!

Inga kommentarer:

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz