Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

lördag 16 januari 2010

Nya valpbilder

... http://ventoarticos.webs.com/

De växer, såklart, och utvecklas fint. Sådana olika personligheter.

Jag var på floating i fredags efter jobbet. Helt underbart att ligga i tyngdlöst tillstånd =) Låg 30 min men efter ca hälften började jag bli rastlös... kunde inte koppla av fast det var kanonskönt! Behöver nog gå oftare =) så jag coolar ner mig lite och inte hela tiden vara på väg...

Vi tränar på, har ytterligare ett kul projekt som även husse ser en stor nytta med =). Grabbarna tränas i att hämta ved i vedskjulet och komma och lägga i vedkorgen! Det går som planerat. Båda tycker det är jätteskoj och hänger med i samma tempo. Så är det bara tillräckligt belönande så går det lättare, såklart.
Utöver nyttan, så får jag på köpet sändträning i riktning mot dit jag pekar med handen, ut och hämta, tillbaka och lämna och lägga i korgen. Slutsträckan blir även uppför en trapp med vedklumpen i munnen. + Motion =)

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Vilken rolig uppgift för grabbarna!
Kram

Anki Rut o Kanel sa...

Wow vilken fiffig idè! Trodde de skulle hämta öl i kylskåpet eftersom t om husse tyckte det var bra*skratt* Men detta är ju mer slitsamt så all hjälp han kan få är ju toppen...Kanske kunde de servera husse en öl, medasn han övervakar arbetet så klart?! *ler*

Cathrine Jonsson sa...

Visst är det bra!
Ja hämta öl i kylen har vi redan på repetoaren =)!

Susanne och Isa sa...

Vad du kan;-), är så impad. När ska du börja hålla kurser?

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz