Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

torsdag 17 december 2009

VINTERN ÄR HÄÄÄÄR!!!!

Förhoppningsvis för att stanna. WOW vilka lyckliga grabbar jag har med all denna snööööö. Vi har varit hos mamma och där är det ännu mer! Så vackert när det ligger nö på träden och tillvaron är som en enda vintersaga. Fullt ös medvetslös är det som gäller, de "mular" varandra och kör mullvaden =)



Men vägarna är inte i toppskick ännu, men när det väl slutar upp att snöa så kommer de snart att vara det.



Men som jag hörde att de säger norröver: "Det är inte snökaos vi har här utan väglag av mer utmanande karaktär." =) så är det!



Får ladda upp kameran och fota lite i helgen när man är ledig de ljusa timmarna!

2 kommentarer:

Lena & lapptussarna sa...

Lapphundar som busar i en massa vit snö, det är hur härligt som helst!

Tyvärr har det blåst ishavsvindar med ispikar i här hos oss idag mindre trevligt.
Ennio som har problem med sin rygg får mer ont när det blåser kallt, så nu hopas vi att vi får behålla snön men slippa blåsten :)

Erica sa...

Hej! Ja varför bryter inte domare!?? Tävlingsledaren kom fram till mig senare och sa att det var ett missförstånd mellan han o domaren, där både trodde vardera skulle bryta! Men det borde ju domaren veta att det är hans uppgift....och ja varför vänta ut när man vet att det är två tuffa raser o hanar som ligger brevid varandra!Men men jag e bara glad att vi inte fick ett slagsmål med oss i bagaget!
Gud vad många trix dina hundar kan! Jag tränar oxå till lk 2 nu! planerar att komma ut till våren, men vill först ha vår LP1.
Har vi träffats på nån tävling?

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz