Välkommen !!

till mina godingar Bayliez och Niilaz blogg!



2 finska lapphundsgrabbar (far och son). Bor i Ljungbyholm. Här skriver vi lite då och då om vad som händer i vårat liv.

Lämna gärna ett avtryck i "Kommentarer" under respektive blogginlägg. Alltid kul att se att ni varit här hos oss!

måndag 2 mars 2009

Vilket Minne

Jaha ännu en helg till historieboken!
I helgen har vi spårat blodspår. Häftigt minne de har hundarna. Testade att lägga ett dagsspår och ta det, för att sedan ta det igen efter natten. De följde spåret, men jag märkte att mycket satt även i minnet, tex vid en återgång så gick Baye inte ut och tillbaka utan tog vinklen direkt, ok han kan också ha känt spåret men jag tror han mindes.... Och hade koll på terrängen.
Lillis kom igång fint och fick lite hjälp på traven eftersom han kände igen sig lite från dagen innan. Det stärkte honom säkert mycket bra! Han låg på frammåt och klarade av klurigheter. Innan vi skulle spåra gick jag och pratade med honom och berättade hur duktig han var på att spåra och hur bra det gick i går och vi skulle göra lika bra idag! Han gick med höjt huvud och svans fram till spåret och började innan jag trasslat klart linan. Gott!

Annars har vi tagit det lite soft, haft besök och övat tandvisning (lydnadsklass 1) med gästerna!!

Ikväll ska vi iväg på hundpromenad i Nybro. Och snacka skit ;).

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej.. nej nej Deike ahr inte flyttat han kallas Toivo hemma.. tänkte inte på att skriva Deike:)

Ja det blev lite skillnad då Gimli är pajasen i hemmet..hade aldirg släppt iväg han till någon annan än min bror..:) Och pluss valaprna med ja.. än så länge är dom lugna.. dom fick komma ut ur valplådan idag.. efter det vill dom inte vara i valplådan längre och skäller..hehe..

//Lina:)

Mitt Lilla Tryne

Mitt Lilla Tryne
Niilaz